2017. május 22., hétfő

Pavlova torta eperrel


Általános probléma, hogy mihez kezdjük a maradék tojásfehérjével. Én kis poharakban szoktam lefagyasztani és gyűlik, gyűlik folyamatosan. Erre most megoldás lehet a csak tojásfehérjéből álló Pavlova torta, aminek elkészítése már régi vágyam volt... még sosem ettem, épp ezért mozgatta a fantáziámat. Itt az eperszezon, gyorsan neki is álltam elkészíteni. Belül krémes, kívül roppanós, tetején tejszínhab és azon bármilyen gyümölcs, jelen esetben eper. Egyáltalán nem bonyolult, sőt! Több receptet megnéztem és végül kettőből szedtem össze az én verziómat.

Hozzávalók:
  • 4 tojás fehérje (15 dkg)
  • csipet só
  • 11 dkg kristálycukor
  • 1 kiskanál fehérborecet
  • 1 kiskanál vaníliaaroma
  • 8 dkg porcukor
  • 1 evőkanál étkezési keményítő
  • eper
  • 2 dl habtejszín
Elkészítése:
  1. A tojásfehérjét egy csipet sóval elkezdjük habosra keverni.
  2. Több részletben beleszórjuk a kristálycukrot.
  3. Hozzáadjuk az ecetet és a vaníliakivonatot, aromát.
  4. Fényes, kemény habot kell kapnunk.
  5. A porcukrot és a keményítőt összekeverjük, majd a habra szitáljuk.
  6. Óvatosan összeforgatjuk az egészet.
  7. Egy sütőpapírra 22 cm átmérőjű kört rajzolunk, majd ebbe a körbe belerendezzük a krémünket.
  8. Kívül legyen magasabb, belül laposabb.
  9. 180 fokra előmelegített sütőbe tegyük, de vegyük vissza a sütőt 150 fokra.
  10. 45 percig süssük, közben párszor nyissuk ki a sütőt, hogy jobban tudjon száradni is a hab.
  11. 45 perc után a sütőt kapcsoljuk ki, nyitott sütőajtónál hagyjuk kihűlni a habcsókot.
  12. A tejszínhabot verjük kemény habbá, majd kanalazzuk rá a tortánkra.
  13. Tetejére rakjunk epret vagy más idénygyümölcsöt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése