2018. május 19., szombat

Tiramisu



Sokan azt mondják, hogy az egyik legegyszerűbben elkészíthető édesség. Ez szerintem is így van, bár én a piskótát is magam szoktam sütni, mert úgy sokkal finomabb. Gyakran készítem, egyszerű, imádjuk, csak nem túl jól fotózható.

Piskóta hozzávalói:
  • 4 egész tojás
  • 6 evőkanál víz
  • 17 dkg kristálycukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 csomag sütőpor
Krém hozzávalói:
  • 6 egész tojás
  • 4 evőkanál cukor
  • 2 csomag vaníliás cukor
  • 50 dkg mascarpone
  • 2 evőkanál rum
  • 4 dl tejeskávé
  • keserű kakaópor
Elkészítése:
  1. Először elkészítem a piskótát. Az egész tojásokat a cukorral és vízzel habosra, fehérré keverem.
  2. A lisztet kimérem, összekeverem a sütőporral, vaníliás cukorral, majd a habhoz adom és összeforgatom.
  3. Kivajazott, lisztezett torta formába öntöm és előmelegített sütőben, 180 fokon 30 perc alatt készre sütöm a piskótát.
  4. Ha elkészült félbe vágom és hagyom kihűlni.
  5. A 6 tojást szétválasztom, a fehérjéből kemény habot verek.
  6. A sárgáját a cukorral, vaníliás cukorral krémesre keverem, majd hozzáadom a mascarponét.
  7. Ezután a rumot is belerakom, végül a fehérjét is óvatosan hozzá forgatjuk.
  8. A piskóta egyik felét egy nagy edénybe tépkedem, amit utána a tetszőlegesen ízesített kávéval meglocsolgatunk.
  9. A krém felét rákanalazom a piskótára. Tetejét megszórom keserű kakaóporral.
  10. A piskóta másik felét is rárakom, kissé belenyomkodom a krémbe, meglocsolom a tejeskávéval.
  11. Tetejére kenem a maradék krémet, majd ismét megszórom kakaóporral.
  12. Hidegen tálalható.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése