2017. április 20., csütörtök

Sous Vide csirkemell AutoCookban készítve

 

Múltkoriban voltam egy Sous Vide főzésen, ahol azt mutatták meg, hogy profi gép nélkül hogyan tudunk suvidálni. Félig-meddig ezt alkalmaztam most is a csomagolás tekintetében. Az AutoCook gépen viszont van Sous Vide funkció, ahol be lehet állítani, hogy hány fokon meddig készüljön az adott étel. Én most csirkemellet készítettem, amit később felvágottként is lehet fogyasztani.

Hozzávalók:
  • 1 kg csirkemell
  • friss spenót levél
  • 1-2 gerezd fokhagyma
  • só, bors

Elkészítése:
  1. A csirkemellből 4 hosszú csíkot vágunk, majd a többit darabokra vágjuk.
  2. A spenót levelet megmossuk és hozzárakjuk a csirkemellhez, sót, borst rakunk hozzá és belenyomjuk a gerezd fokhagymát is.
  3. Utána ezt botmixerrel vagy egyéb aprítóval pépesítjük.
  4. Egy nagyobb folpackot tépünk és ebből a pépből rásimítunk egy A5-ös méretű négyzetet.
  5. Erre rakunk egy csík csirkemellet és feltekerjük a folpack segítségével jó szorosra, majd a végeit, ha sikerül összecsomózzuk.
  6. Ezt a kis szalámit 2x csomagoljuk be alufóliába.
  7. Ezt ismételjük meg, míg el nem fogy a hús.
  8. Ezután belerakjuk az AutoCook edényébe, amit felengedünk vízzel, hogy ellepje a húsos szalámikat.
  9. Menüben a SousVide-ot válasszuk ki, majd állítsuk 85 fokra és 45-50 percre.
  10. Utána indulhat a gépezet, csipogás után óvatosan bontsuk ki a csomagolásból és szeletelhetjük is.
  11. Én zöldséges rizottóval tálaltam, amit szintén ebben a gépben készítettem el.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése