2024. május 22., szerda

Quiche Lorraine

Ezt a quiche receptet még anno a Sütiklubban tanultam Král Valitól. Nagy népszerűségnek örvend a családban, így elég sokszor készítem ezt ebédre, mert a gyerekek nagyon szeretik. Ennek apropóján azt gondoltam, hogy le kell írnom a receptet, nehogy a feledés homályába vesszen. 

Hozzávalók a tésztához:: 

  • 25 dkg liszt
  • 12,5 dkg vaj
  • 1 egész tojás
  • 2 evőkanál hideg víz
  • csipet só

Hozzávalók a töltelékhez:

  • 30 dkg tejföl
  • 20 dkg apróra vágott bacon
  • 4 egész tojás
  • 15 dkg reszelt sajt
  • só, bors, szerecsendió
  • zsemlemorzsa

Elkészítése:

  1. Először elkészítjük a tésztát, minden hozzávalót egy tálba rakunk és elmorzsoljuk, majd egynemű tésztává gyúrjuk.
  2. Egy nagy piteformát kivajazunk, lisztezünk, majd a tésztánkat kinyújtjuk és belerakjuk a formába.
  3. Én ezután szoktam egy kis időre hűtőbe rakni.
  4. A tojásokat a tejföllel és fűszerekkel alaposan elkeverjük.
  5. Lereszeljük a sajtot, majd a felkockázott bacont is hozzáadjuk a masszához.
  6. Előmelegítjük a sütőt 200 fokra.
  7. A pitetésztánkat egy villával megszurkáljuk és 15 percig elősütjűk,
  8. A baconos tojásos masszánkat az elősütött észtára öntjük, majd visszarakjuk a sütőbe.
  9. 180 fokon 40 perc alatt készre sütjük, kicsit piruljon a teteje.
  10. Zöld salátával tálaljuk, már langyosan is nagyon finom.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése