2014. szeptember 30., kedd

Skót vajas keksz


Egy ismerősöm küldte ezt a receptet, hogy az Ő kedvencük ez a keksz. Én bevallom előtte sose hallottam róla, de egyből utánanéztem és elkészítettem, de én raktam hozzá egy kevés levendulát és egy marék csokoládét is. Számtalan variáció készíthető, el tudnám képzelni narancsosan, gyömbéresen, csokisan és akár chilisen is. Az alaprecept mindenesetre tökéletes.

Hozzávalók:
  • 35 dkg finomliszt
  • 15 dkg kukoricaliszt
  • 15 dkg porcukor
  • 35 dkg puha vaj
  • 1 tasak vaníliás cukor
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tojás sárgája
  • csipet só
Elkészítése:
  1. A puha vajat és a leszitált porcukrot habosra keverjük. Hozzáadjuk a citrom héját és vaníliás cukrot.
  2. Ezután a tojás sárgáját is hozzákeverjük.
  3. A kétféle lisztet átszitáljuk, hozzáadjuk a sót.
  4. Alacsonyabb fokozaton folyamatos keverés mellett a vajas részhez kanalazzuk a lisztes keveréket.
  5. Tetszés szerint ízesíthető, én egy kiskanál levendulát és egy marék csokidarabkát kevertem még hozzá.
  6. 2 órára hűtőbe rakjuk.
  7. Hűtőből kivéve összegyúrjuk a tésztánkat, az elején törik, de utána nagyon jól összeáll.
  8. 1 cm vastagra kinyújtjuk és tetszőleges formára szaggatjuk, tetejüket márthatjuk kristálycukorba.
  9. Sütőpapírral bélelt tepsire rakosgatjuk őket és 15-20 perc alatt előmelegített sütőben (180 fokon) szép világosra sütjük a kis kekszeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése